17 maja 2025r
Szlakiem Pomników Przyrody

ORGANIZATORZY
- Oddział Miejski PTTK w Płocku,
- Koło Przewodników Terenowych im. Bolesława Krzywoustego przy Oddziale Miejskim PTTK w Płocku.
CELE RAJDU
- Uczczenie 75. rocznicy powstania PTTK.
- Uczczenie 20. rocznicy śmierci Papieża JP II.
- Odwiedzenie Pomników Przyrody na trasie szlaku.
- Popularyzacja kwalifikowanej turystyki pieszej.
- Aktywny wypoczynek po nauce i pracy.
- Poznanie szlaków turystycznych Płocka i okolic.
KIROWNICTWO RAJDU:
Komandor Kol. Jan Natkowski
Skarbnik Kol. Maria Borzewska
Sekretarz Kol. Maria Tkaczyńska
KIEROWNICTWO PUNKTÓW KONTROLNYCH:
Punkty kontrolne będą czynne od godz. 10:00 a więc wyjście uczestników w przybliżonych godzinach
P- 1 – kol. Jarosław Janicki,
P- 7 – kol. Anna Siulborska,
P- 10 – kol. Zbigniew Sokołowski,
P- 14 – kol. Roman Sadowski,
P- 26 – kol. Roman Jaskulski.
TERMIN RAJDU
Rajd odbędzie się w dniu 17 maja 2025r. bez względu na pogodę
Punkty startowe :
Drużyny obierają we własnym zakresie punkty startowe. Z miejsc odnotowanych w zgłoszeniu wyruszają na trasę i docierają w miejsca pomników przyrody wyszczególnionych jako obowiązkowe, pozostałe pomniki można odwiedzić jako miejsca dodatkowe na swojej trasie. Kolejność tych miejsc jest całkowicie dowolna ale muszą one znaleźć się na obranej trasie. W punktach tych uczestnicy otrzymują potwierdzenie od przewodników że dany punkt odwiedzili. Po zaliczeniu wszystkich punktów uczestnicy docierają na metę rajdu, czyli do Odwachu – siedziby PTTK Oddziału Miejskiego Płock.
WARUNKI UCZESTNICTWA – ZGŁOSZENIA I WPISOWE
Wrajdzie mogą uczestniczyć wszyscy , którzy prześlą karty zgłoszenia i wpłacą wpisowe. Wpisowe w wysokości 5 zł – członkowie PTTK, 9 zł – pozostali uczestnicy, należy wpłacić do kasy Oddziału PTTK lub na konto : 84124031741111000028899941. Opiekunowie grup szkolnych opłat nie wnoszą.
Młodzież szkolna może uczestniczyć tylko pod opieką pedagogiczną. Opiekunowie ponoszą odpowiedzialność za postawę, przygotowanie i bezpieczeństwo swojej grupy. Zgłoszenia i wpisowe należy kierować na adres: Oddział Miejski PTTK w Płocku, ul. Tumska 4 do dnia 13.05.2025r. Po tym terminie zgłoszenia ze względów organizacyjnych nie będą przyjmowane.
UBEZPIECZENIE- członkowie PTTK z opłaconą składką członkowską na 2025 rok są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków. Pozostali uczestnicy powinni ubezpieczyć się we własnym zakresie.
Osoby uczestniczące w imprezie dokonują wpłat na pokrycie kosztów jej organizacji. Rajd nie ma charakteru komercyjnego , jest imprezą non profit przygotowaną na zasadzie samoorganizacji.
W razie nie uczestniczenia w Rajdzie wpisowe nie będzie zwracane.
ŚWIADCZENIA I OBOWIĄZKI
Uczestnicy otrzymują:
- znaczek rajdowy
- punkty na OTP wpisane do książeczek OTP
- puchary i dyplomy dla drużyn
Przebieg i zakończenie Rajdu
Drużyny pokonują trasę Rajdu we własnym zakresie i docierają na metę zlokalizowaną w budynku Odwachu.
Wręczenie dyplomów i pucharów odbędzie się po dotarciu każdej drużyny do Odwachu- siedziby PTTK Oddziału Miejskiego Płock ul. Tumska 4.(przewidujemy w godzinach od 12:00 do 14:00)
REGULAMIN SĘDZIOWSKI
Wszystkie drużyny biorące udział w rajdzie mogą ubiegać się o główne nagrody:
Puchary za I, II, i III miejsce w klasyfikacji szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz przedszkoli. Podstawą do oceny jest suma punktów całego zespołu.
Wprowadza się następujące kryteria oceny:
1. Za każdą osobę zgłoszoną na rajd 1 pkt
2. Za legitymację PTTK z aktualnie opłaconymi składkami 5 pkt
3. Za posiadanie odznaki turystycznej w reprezentowanej dyscyplinie
bez względu na jej stopień 1 pkt
UWAGA! Pozycje 2 i 3 regulaminu winny być potwierdzone odpowiednim wpisem do karty zgłoszenia.
DO ZOBACZENIA NA TRASACH RAJDU
Z TURYSTYCZNYMI POZDROWIENIAMI
ORGANIZATORZY
Zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) oraz zgodnie z treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (DZ. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), powyższe dane zbierane są przez Oddział Miejski PTTK Płock wyłącznie na potrzeby organizacji XLVI Rajdu „Uśmiech Stokrotki” w dniach 17.05.2025r.
Udział w Rajdzie oznacza zgodę na powszechną publikację imienia, nazwiska, nazwy szkoły i miejscowości w protokołach odbioru nagród, listach uczestników, komunikatach końcowych, a także w informacjach prasowych i internetowych, oraz wszelkiego rodzaju wystawach, których organizatorem lub współorganizatorem jest Oddział Miejski PTTK Płock.
www.pttk-plock.pl e-mail: pttk-plock@wp.pl