16.11.2024r
Organizatorzy:
- Oddział Miejski PTTK w Płocku,
Przy współpracy:
- SKKT-PTTK „Szop” przy LO im. Wł. Jagiełły w Płocku.
- Samorządu Uczniowskiego LO im. Wł. Jagiełły w Płocku,
Cele rajdu:
Oddanie hołdu poległym i pomordowanym mieszkańcom Płocka i okolic w obronie Ojczyzny 1920r,
Uczczenie 106 rocznicy Odzyskania Niepodległości Polski,
Aktywny wypoczynek po nauce i pracy.
Kierownictwo rajdu:
Komandor – kol. Elżbieta Berent
Sekretarz – kol. Renata Jarzyńska
Skarbnik – kol. Anna Siulborska
Kierownictwo tras: P- 1 – kol. Roman Jaskulski, Leszek Rosiński
P- 2 – kol. Alina Sitkiewicz, Zbigniew Sokołowski
P- 1A – kol. Roman Sadowski, Iwona Grabowska, Anna Siulborska
Jury Konkursu Piosenki i Pieśni Legionowej:
Karina Waśniewska – Przewodnicząca
Anna Kokoszczyńska – Członek
Iwona Grabowska – Członek
Rajd odbędzie się w dniu 16 listopada 2024r. Na każdej z tras znajduje się miejsce pamięci narodowej, gdzie drużyny złożą kwiaty i zapalą znicze.
Trasy rajdu :
1. Trasa P-1 Dom Technika spacer czerwonym szlakiem na Cmentarz
Ewangelicki – Cmentarz Katolicki (Al. Kobylińskiego)- LO im. Wł. Jagiełły
Start o godz. 9 00 sprzed Domu Technika
2. Trasa P-2 Kościół Św. Józefa – Cmentarz Prawosławny – Cmentarz
Mariawicki – Cmentarz Garnizonowy – LO im. Wł. Jagiełły
Start o godz. 9 00 sprzed Kościoła Św. Józefa ul. Słoneczna
3. Trasa P-3 Kościół Św. Józefa, Kościół Św. Stanisława Kostki – LO im. Wł. Jagiełły
Start o godz. 9 00 sprzed Kościoła Św. Józefa ul. Słoneczna
4. P-4 Trasy dowolne
Dojazd na miejsca startowe tras we własnym zakresie.
WARUNKI UCZESTNICTWA – ZGŁOSZENIA – WPISOWE
- W rajdzie mogą uczestniczyć drużyny zgłoszone przez szkoły, organizacje społeczne, zakłady pracy i turyści indywidualni, którzy prześlą karty zgłoszenia z numerem wybranej trasy i wpłacą wpisowe.
- Młodzież szkolna może uczestniczyć w rajdzie tylko pod opieką pedagogiczną. Opiekunowie ponoszą odpowiedzialność za postawę, przygotowanie i bezpieczeństwo swojej grupy.
- Zgłoszenia drużyn należy złożyć do dnia 08.11.2024r. w Oddziale Miejskim PTTK w Płocku ul. Tumska 4. Wpisowe w wysokości 5zł.- członkowie PTTK, 8zł.- pozostali uczestnicy, należy wpłacić do kasy Oddziału. Opiekunowie grup szkolnych opłat nie wnoszą.
Osoby uczestniczące w imprezie dokonują wpłat na pokrycie kosztów jej organizacji. Rajd nie ma charakteru komercyjnego , jest imprezą non profit przygotowaną na zasadzie samoorganizacji.
W razie nie uczestniczenia w Rajdzie wpisowe nie będzie zwracane.
UBEZPIECZENIE- członkowie PTTK z opłaconą składką członkowską za 2024 rok są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków. Pozostali uczestnicy powinni ubezpieczyć się we własnym zakresie.
- Uczestnicy otrzymują:
- opiekę przodownicką na trasach
- pamiątkowy znaczek
- potwierdzenie punktów na OTP i wpisanie do książeczek
- dyplomy i puchary za uczestnictwo dla drużyn
- nagrody za udział w Konkursie Piosenki i Pieśni Legionowej.
- Zakończenie rajdu odbędzie się w Auli LO im. Władysława Jagiełły w Płocku po konkursie piosenki ok. godz. 13.00
Uwaga: Informujemy uczestników rajdu, że dyplomy i puchary nie będą wydawane przed godz. 13:00 Konkurs odbędzie się:
w godz. 11.00 – 13.00„ Konkurs Piosenki i Pieśni Legionowej” (prosimy drużyny o zgłoszenie udziału poprzez wypełnienie Karty Zgłoszenia z jednoczesnym zgłoszeniem się na rajd)
– złożenie kwiatów pod Tablicami Pamiątkowymi w LO im. Wł. Jagiełły,
- wręczenie dyplomów i nagród.
- Obowiązki uczestników:
– przestrzeganie regulaminów,
– przestrzeganie Karty Turysty, przepisów Kodeksu Drogowego
i Ppoż,
– każda drużyna zobowiązana jest posiadać podręczną apteczkę,
– na trasach obowiązuje strój turystyczny.
REGULAMIN SĘDZIOWSKI
Wszystkie drużyny biorące udział w rajdzie mogą ubiegać się o puchary
za I, II i III miejsce w klasyfikacji szkół podstawowych, ponadpodstawowych, przedszkoli i Kół Zakładowych PTTK.
Podstawą do oceny jest suma punktów całego zespołu.
Wprowadza się następujące kryteria oceny:
1. Za każda osobę zgłoszoną na rajd w terminie 1pkt
2. Za legitymację PTTK z aktualnie opłaconymi składkami 5pkt
3. Za posiadanie odznaki turystycznej w reprezentowanej dyscyplinie
w zależności od jej stopienia 1-5pkt
4. Za przodownika w reprezentowanej dyscyplinie 5pkt
5. Za nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu minus ( – ) 5-50pkt
6. Za każdy km pokonanej trasy 1pkt
UWAGA! Pozycje 2, 3 i 4 regulaminu winny być potwierdzone odpowiednimi dokumentami i wpisem do karty zgłoszenia.
DO ZOBACZENIA NA TRASACH RAJDU
Z TURYSTYCZNYMI POZDROWIENIAMI
ORGANIZATORZY
Zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) oraz zgodnie z treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (DZ. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), powyższe dane zbierane są przez Oddział Miejski PTTK Płock wyłącznie na potrzeby organizacji XXXII Rajdu Niepodległości Szlakami Legionistów Płockich w dniu 16.11.2024r. w ramach którego odbywa się „Konkurs Piosenki i Pieśni Legionowej”
Udział w rajdzie oznacza zgodę na powszechną publikację imienia, nazwiska, nazwy szkoły i miejscowości w protokołach odbioru nagród, listach uczestników, komunikatach końcowych, a także w informacjach prasowych i internetowych, oraz wszelkiego rodzaju wystawach, których organizatorem lub współorganizatorem jest Oddział Miejski PTTK Płock.
www.pttk-plock.pl e-mail: pttk-plock@wp.pl
REGULAMIN
XXXII KONKURSU PIOSENKI i PIEŚNI LEGIONOWEJ
ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE
1. Organizatorami konkursu są:
- Oddział Miejski PTTK w Płocku,
Przy współpracy
- SKKT-PTTK „Szop” przy LO im. Władysława Jagiełły w Płocku.
- Samorządu Uczniowskiego LO im. Władysława Jagiełły w Płocku,
KONKURS ODBYWA SIĘ JAKO JEDEN Z GŁÓWNYCH PROGRAMÓW WCHODZĄCYCH W SKŁAD RAJDU NIEPODLEGŁOŚCI „SZLAKAMI LEGIONISTÓW PŁOCKICH” REALIZOWANY PRZEZ ORGANIZATORÓW Z OKAZJI NARODOWEGO SWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI
2. Celem konkursu jest:
- upowszechnianie piosenek i pieśni wojskowych, utworów patriotycznych,
- upowszechnianie wartościowych piosenek i pieśni tematycznie związanych z życiem codziennym Wojska Polskiego a w szczególności Legionów.
- Konkurs Piosenki i Pieśni Legionowej odbywający się w ramach „Rajdu” jest imprezą przeznaczoną dla wykonawców amatorów, uczestników szkół i przedszkoli biorących udział w rajdzie.
- W konkursie uczestniczyć mogą uczniowie wszystkich kategorii szkół: podstawowe, ponadpodstawowe oraz przedszkola.
- Konkurs przeprowadzony zostanie w kategorii: solista lub solista z zespołem instrumentalnym, zespół wokalno-instrumentalny i chór.
- Szkoła może wystawić tylko jednego wykonawcę z wybranej kategorii wymienionej w pkt.5
SOLIŚCI I ZESPOŁY- szkoła zgłasza solistę, zespół (zespół od 2– 5 osób) lub CHÓR (6-10 osób)
- uczestnicy przygotowują najwyżej dwa utwory, który prezentują w konkursie,
- wszystkie utwory muszą zawierać treści o charakterze patriotycznym lub wojskowym,
- soliści mogą korzystać z udziału akompaniatora lub z przygotowanego we własnym zakresie podkładu muzycznego na nośniku CD.
ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
- nauczyciel, bądź opiekun dostarczy do Biura PTTK w terminie do dnia 08.11.2024 r. kartę zgłoszenia,
- organizatorzy zastrzegają sobie prawo ustalenia ostatecznej liczby zakwalifikowanych wykonawców,
- organizatorzy podczas konkursu zapewniają sprzęt nagłośnieniowy i oświetlenie.
W ZALEŻNOŚCI OD ILOŚCI ZGŁOSZONYCH WYKONAWCÓW, JURY MOŻE PODJĄĆ DECYZJĘ O ILOŚCI WYKONYWANYCH UTWORÓW PRZEZ UCZESTNIKÓW.
ZASADY I KRYTERIA OCENY
- Do oceny prezentacji konkursowych powołane zostanie przez organizatorów Jury w skład którego wejdą specjaliści i amatorzy, których zarówno przygotowanie i doświadczenie zawodowe jak i amatorski odbiór pozwoli obiektywnie ocenić umiejętności i predyspozycje artystyczne wykonawców.
- Jury dokona wyboru laureatów kierując się następującymi kryteriami:
- dobór repertuaru (tematyka utworów zgodna z regulaminem konkursu),
- stopień trudności,
- dykcja,
- staranność wykonania utworu (kreatywność prezentacji, muzykalność i warunki głosowe wykonawców),
- ogólny wyraz artystyczny (wartości artystyczne utworów i dostosowanie do możliwości wykonawczych).
3. Decyzje Jury są ostateczne i nie podlegają odwołaniu.
4. Wykonawcy, po ogłoszeniu werdyktu, mają prawo zwracania się do przedstawicieli Jury o indywidualną ocenę swojej prezentacji.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
Jury przyzna laureatom następujące nagrody i wyróżnienia:
Nagrodę za I, II i III miejsce w kategorii przedszkoli.
Nagrodę za I, II i III miejsce w kategorii szkół podstawowych.
Nagrodę za I, II i III miejsce w kategorii szkół ponadpodstawowych.
Jury ma prawo do innego podziału nagród.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Ostateczna interpretacja postanowień regulaminu należy do Organizatorów.
Adres Głównego Organizatora: Oddział Miejski PTTK Płock, ul. Tumska 4 tel. 24 262 84 00 lub 601-809-329